Świąteczne złoto

Faza spódnicowa trwa! Dziś pokażę Wam jedną z dwóch spódniczek, które uszyłam jeszcze w ubiegłym roku. To ciuszek o prostym fasonie, z zakładkami i kilkucentymetrowym paskiem. Cały jego urok tkwi w tkaninie, z której został uszyty, a mianowicie w przepięknym czarnym żakardzie bogato zdobionym złotymi kwiatami (różami?).

żakardowa spódnica


Spódnica powstała specjalnie na Święta Bożego Narodzenia. Uznałam bowiem, że złote kwiaty na tkaninie będą doskonale komponowały się ze świątecznymi ozdobami, bombkami i światełkami. Miałam rację! Zobaczcie, jak dwa odcienie złotej nici mieną się w ciepłym świetle choinkowych lampek.

herbaciarnia Niebieskie Migdały



Przepiękny żakard w złote róże dostałam w prezencie od mojej przyszłej teściowej (Pozdrowienia! :)). Kiedy tylko go zobaczyłam, wiedziałam, że powstanie z niego świąteczna spódniczka.

Tkanina, choć naprawdę piękna, przy bliższym poznaniu okazała się dość kapryśna. Podczas szycia trzeba było niezwykle uważać, bo bardzo łatwo się zaciągała i pruła. Zahaczała się nawet o ząbki transportera w maszynie do szycia. Warto jednak było się pomęczyć. 

materiał w złote róże

Spódnica miała być prosta w kroju, sztywna, przypominająca nieco bombkę. Bogato zdobiony materiał nie potrzebuje bowiem wymyślnych fasonów - jest ozdobą samą w sobie.

Boże Narodzenie strój

Spódniczkę uszyłam bez zbędnych kombinacji z prostokątnego kawałka tkaniny o wymiarach ok. 140x50 cm, na którym zrobiłam kilka dwucentymetrowych zakładek. Z tyłu umieściłam kryty zamek, a do całości przyszyłam pasek wykonany z tego samego materiału, co dół spódnicy. Potem podłożyłam dolną krawędź ciuszka i gotowe! 

pasek spódnicy

Pasek zapinany jest na mały złoty guziczek w kształcie róży (tak się złożyło, że kiedyś od mamy dostałam kilka takich - mamę też pozdrawiam! :)).

guzik w kształcie róży

Tak oto powstała jedna z dwóch świątecznych spódnic. Kolejną, szytą dla siostry pod choinkę (tak, tak, pozdrawiam i siostrę ;)), pokażę już niedługo. Na zakończenie przesyłam Wam życzenia szczęścia i miłości w nowym roku. Ślę też noworocznego buziaka dla wszystkich. :)

czarno-złoty żakard



Spódnica: Salamandra Plamista 
  Modelka: Salamandra Plamista
Zdjęcia: P.W.
Lokalizacja: herbaciarnia "Niebieskie Migdały", Łódź, ul Sienkiewicza 40

Komentarze