czwartek, 31 stycznia 2013

Wiersz o Salamandrze



Dziś post zupełnie nieszyciowy, za to autotematyczny. Przeglądając dziś dokumenty znalazłam wierszyk, który dostałam od mojego chłopca na 24. urodziny (choć wtedy jeszcze nie był moim chłopcem). Umieszczam go tutaj z dwóch powodów: dlatego, że jestem sentymentalna i dlatego, że jest w nim mowa o oszczędnej jaszczurce, wtedy jeszcze nieszyjącej. :)

Jeszcze krótkie wyjaśnienie: w 2011 roku nawet nie śniło mi się o blogu, a logo, o którym mowa w wierszu, miało stać się znakiem rozpoznawczym firmy edytorskiej, o której wtedy marzyliśmy (i wciąż marzymy). Jednak blogowa jaszczurka narysowana przez moją mamę może śmiało być Salamandrą z wierszyka. 

 

Wiersz dedykuję wszystkim oszczędnym dziewczynom. :)



Oszczędna Salamandra

Żyła sobie raz w zaroślach
Koło Brzeźnia, niedaleko
Salamandra co się zowie
- ciałko czarne, plamek deko.

Jaszczureczka ta, co ważne!
(wieść to dla niektórych smutna)
nie lubiła kasą szastać,
była taka – nierozrzutna.

Poszła kiedyś do fryzjera,
co ją obciąć miał na glacę,
lecz po wszystkim, gdy już skończył,
powiedziała – nie zapłacę!

Innym razem, gdy w kościele
ksiądz podstawiał pod nos tacę,
Salamandra nań spojrzała
i stwierdziła – nie zapłacę!

Nawet w sklepie z bucikami,
gdzie czółenka przymierzała,
sprzedawczyni usłyszała
- nic wam nie dam, figę, wała!

W końcu przyszła do drukarni
(tu ma kres historia cała),
gdzie emblemat z niej zrobili
i tak w logo tym została...

Stąd wypada morał wysnuć
jak to bywa w bajkach, zatem...
- kto oszczędny jest nad miarę
ten zostaje... emblematem!

(pisane w Sieradzu, 9 czerwca 2011)


P.S.  Nie jestem taką sknerą, jak to opisano w wierszu. W sklepie z bucikami wydaję dużo pieniędzy. :)

4 komentarze:

  1. No koleżanko, czekam aż i Ty się uaktywnisz, masz już maszynę, to nie ma wymówek ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ moja droga, ja cały czas szyję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako biolog muszę zwrócić uwagę, że salamandra nie jest jaszczurką!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz. ♥ Zapraszam ponownie!